Gorjul, la Târgul de Turism al României

targul-de-turismÎn perioada 12-15 noiembrie 2015, Gorjul a participat, pentru al patrulea an, cunsecutiv, la ediția de toamnă a Târgului de Turism al României, organizată și găzduită de Romexpo în parteneriat cu cele mai mari organizații din domeniul turismului românesc: Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România (ANAT ), Organizaţia Patronală a Turismului Balnear din Romania (OPTBR), Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) și Asociaţia Naţională de Turism Rural, Ecologic şi Cultural (ANTREC).

Standul Gorjului a făcut furori la TTR

Gorjul s-a remarcat, în mod deosebit la Târgu de Turism al României, standul Consiliului Județean Gorj fiind amenajeat ca o autentică locuință țărănească, în care turiștii au fost poftiți cu lăutari să deguste din bunătăți tradiționale și să admire meșterii populari care au făcut demonstrații de olărit, cioplit în lemn și țesut.
Un moment important al târgului a fost acela al decernării premiilor eden, pentru patru destinatii turistice din România, printre care s-a aflat și Tismana Gorjului.
Pe lângă prezența la deschiderea Târgului de Turism, Ion Călinoiu a fost singurul președinte de consiliu județean care a participat la conferința federației promoterilor de turism, din care face parte și asociația gorjeană acasă la Brâncuși, în care Consiliul Județean Gorj este membru fondator: „Avem potențialul Brâncuși, unic în lume și neexpoatat la adevărata valoare. De aceea, când ni s-a făcut propunerea înființării unei asociații de promovare a turismului am răspuns pozitiv, în scopul intrării în federația promoterilor de turism. A apărut întrebarea dacă e nevoie să se implice autoritățile publice în acest proiect. Răspunsul e și da și nu, dar sunt sigur că autoritățile publice pot fi un liant benefic în acest domeniu.”
Spre deosebire de alte județe, Gorjul are un obiectiv unic recunoscut la nivel internațional, care reprezintă un punct de atracție deosebit și anume operele monumentale ale lui Constantin Brâncuși, iar asociația de promovare a turismului gorjean a primit numele „Acasă la Brâncuși” și este menită să-i cheme pe turiști acasă la marele sculptor.
Promovarea integrată a Județului Gorj la Târgul de Turism al României se încadrează în măsurile de acțiune prevăzute în Strategia de dezvoltare durabilă a Județului Gorj pentru perioada 2011-2020, obiectivul principal fiind creșterea vizibilității ofertei turistice locale la nivel regional, național și internațional.