„Pe urmele lui Constantin Brâncuși”, expoziția colectivă internațională organizata de Asociatia Ars

20/09/2019-20/10/2019

Vernisajul 20/09/2019 – ora 17.00

„Arta mea aspiră mai presus de toate la realism: căut realitatea ascunsă, esența obiectelor în realitatea lor intrinsecă și fundamentală; aceasta este singura mea preocupare profundă. ”

Pe 20 septembrie 2019 se va deschide o nouă expoziție colectivă organizată de Asociația Culturală Ars, intitulată „Pe urmele lui Constantin Brâncuși”, în colaborare cu muzeul „Muzeul Județean Gorj Alexandru Ștefulescu” dinTârgu Jiu, România. Artiștii sunt din întreaga lume, un grup vibrant care lucrează cu mijloace diferite de exprimare într-un mod creativ și factual. Expoziția sărbătorește diversitatea bogată care se află în centrul filozofiei lui Ars și include atât lucrări ale artiștilor care au fost reprezentați de mult timp în asociație, cât și a artiștilor care au început recent să -și lase amprenta în artă. Expoziția cuprinde instalații, sculpturi și lucrări bi-dimensionale (pictură și fotografie), creând o colecție de arta ca o familie și lansând  provocări artistice  provenite din diverse concepte artistice internaționale.

Artiștii participanți: Vicenzo Armato, Nicole Aue, Angela Betta Casale, Lucian Irimescu, Ardian Binaj, Mariella Costa, Emilia Di Stefano, Elena Ducu, Claudio Fabbricatore, Fulvio Fabio, Vasile Fuiorea, Doug Gilbert, Laura Grispini, Christine Hagn, Christina Hanke, HNBraco Halkic Nazif Braco, Rudolf Klotz, Kinga Lapot-Dzierwa, Robert Maloszovski, Marku Ndue, Anna Paglia, Emilian Popescu, Vicenzo Ridolfini, Giuseppe Salvatore, Sasaki Fumio, Paolo Solei, Sun-A Lee, Lucilla Trapazzo, Anne-Marie Weyers. Artiști sunt din Italia, Albania, România, Franța, Germania, Austria, Statele Unite, Polonia, Coreea de Sud și Japonia.

După cum sugerează titlul, expoziția dorește să fie un tribut adus iconoclastului, spiritului artistic și al inventivității independente a lui Constantin Brâncuși, propunând rezonanțe și corespondențe în căutarea locurilor și semnelor sculptorului. În același timp, ea dorește să încurajeze dialogul între diferitele culturi, istorii, cercetări, expresii și mijloace artistice diferite. Expoziția reprezintă, de asemenea, o călătorie artistică interioară: dincolo de legăturile personale și conceptuale, fiecare artist a dezvoltat un limbaj artistic diferit. Expoziția colectivă reunește diferitele identități pluraliste și nevoile urgente ale persoanelor și ale artiștilor selectați, propunând frumusețe, reflecții asupra vieții și lumii, precum și impresii care stimulează reflecția.

Constantin Brâncuși este considerat unul dintre cei mai importanți sculptori ai secolului al XX-lea. Lucrările vizionare încorporează concepte esențiale și arhetipale. Brâncuși, care la împlinirea vârstei de 28 de ani a plecat din țara sa pentru a ajunge la Paris pe jos, a urmat întotdeauna viziunea sa particulară și independentă a artei, detașându-se de convenții și lăsând un semn viu în istoria artei moderne. Brâncuți a crezut ferm că „artistul ar trebui să știe să scoată în evidență esența inerentă a materiei ” și să creeze lucrări care să comunice adevărata esență a subiectului. Formele sale sunt simple, reduse la imagini fundamentale, libere de orice ornament, astfel încât să fie capabile să dezvăluie adevăruri ascunse. El nu s-a considerat un artist abstract ci, dimpotrivă, a afirmat că lucrările sale dezvăluie natura fundamentală a realității „ca și cum ar fi fost detașate de materie pentru a-și găsi existența perfectă și completă”.

“Coloana fără Sfârșit”

Probabil este opera de arta cea mai faimoasă din arta lui Brâncuși, sunt mai multe cercertari  asupra „ Coloanei  fără Sfârșit „, pe care sculptorul a definit -o ca ”axis mundi”, subliniind legătura dintre cer și pământ. În această serie de sculpturi se evidențiază atracția puternică a lui Brâncuși față de sacru, de cosmic și ideea infinității, sugerată de repetarea formelor identice. Cea mai faimoasă coloană a lui Brâncuși este tocmai cea care se găsește la Târgu Jiu,  parte a care are trei componente distincte, intitulat ”Calea Eroilor” și închinat gorjenilor căzuți în Primul Război Mondial.

Muzeul Județean Gorj “Alexandru Ștefulescu”

Muzeul de  Artă  are și un spațiu unic dedicat picturilor școlii flamande și italiene, icoane, sculpturi din lemn din secolele XVII și XVI, picturii moderneromânești (Mișu Pop, Corneliu Baba, Iosif Keber, VasileGrigore, Constantin Blendea), acuarelă (Ion Murariu), studiile  importante în tehnica desenului (creion și sepia ) ale  lui Vasile Blendea, Iosif Keber și Ștefan Popescu și sculpturi (RodicaPopescu). Muzeul de Artă din Târgu Jiu se găsește în clădirea din Parcul Central, în inima orașului, chiar acolo unde se află lucrările lui Constantin Brâncuși. Expoziția prezentă are loc la Muzeul Județean Gorj “Alexandru Ștefulescu” (str. Geneva, nr. 8), un spațiu expozițional generos, compus din cinci săli aflate în circuit.

Asociația Culturală Internațională Ars

Ars este o asociație culturală independentă, un laborator de idei dedicat artei contemporane, pregatind cu mijloacediferite de exprimare, cu propriul program de expoziții și evenimente, având o de stimulare a diversității artistice Președintele acestei Asociatii Culturale „ARS” este Elena Ducu, artist vizual ce  promovat numeroase proiecte culturale de interes internațional. De o importanță deosebită au fost recentele inițiative „Bruges 2011 – Culorile Lumii” în renumita sală Garemijn în inima orașelor flamande, precum și expoziția tematică „2011: The Return of Nuclear” din Roma.

În 2012 au avut loc la Roma evenimentele „Abstract and Informal”, Galeria Pentart; „Emoțiile intense de culori“, în Utrecht (Olanda), la Galeriile grachten, în plus față de prima ediție a expoziției „Culorile Lumii“ din Bruges (Belgia), II și expoziția tematică „2012: Arta și criza economică“ din Napoli, Castelul dell’Ovo.

Alte expoziții recente ale asociației: în 2013 „La Luce nell’Arte”, galeria ROA, la Londra și „Sugestiile de artă modernă”, Galleria Thuillier, la Paris. Și din nou, în 2014, expoziția „Sfumature di Luce” la galeria Ward-Nasse din New York, SUA. 2015 a fost anul „Unghi“ (Zurichrefractie, Galerie 16b) și „frăție globală“ în Florența (Galerie Via dei Fossi, în octombrie). În 2016 a fost rândul proiectului expozițional  „Povestiri de călătorie“ (Roma, Space Galeria 40), „Evoluția în arta modernă“ din Aalst (Belgia) și mini cu caracter personal „Ars din Milano“ (Spazi Arti, la sfârșitul anului).

Foarte recent sunt succesele: „spiritului modern“ la Galeria Spazio 40 din Roma, „Proteancontemporană“ la Spazi Arti Ungallery Milano și „Die EntwicklungdermodernenKunst“ în Munchen. În același oraș va fi evenimentul tematic „2019: arta în epoca rețelelor sociale”.

www.arsmovimentoculturale.it